نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3246
-
الف
+

اهم خبرهای فرهنگی امروز ایران ؛ از سوختن «شبنم مقدمی» تا تعیین تکلیف نقش اصلی «شهربانو»

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران در 10 عقرب/آبان 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران (10 عقرب/آبان 1398) از این قرار است:

کارگردان ایرانی بهترین فلمساز جشنواره امریکایی شد

فیلم کوتاه باران برای تو می‌بارد

محمد مهدی دل خواسته کارگردان فلم کوتاه «باران برای تو می‌بارد» برنده بهترین فلمساز اول ماه اکتبر “American Golden Picture International Film Festival” شد.

 “American Golden Picture International Film Festival”  یک رویداد سالانه است که به صورت مسابقات ماهانه شکل می گیرد. داوران آن هر ماه فلم‌ها را انتخاب کرده و به بهترین‌ها جایزه می‌دهند.

در خلاصه داستان فلم کوتاه باران برای تو می‌بارد آمده است: این برگ‌های زرد، به خاطر پاییز نیست که از شاخه می‌افتند. قرار است تو از این کوچه بگذری و آن‌ها پیشی می‌گیرند از یک‌دیگر برای فرش کردنِ مسیرت…گنجشک‌ها از روی عادت نمی‌خوانند، سرودی دسته‌جمعی را تمرین می‌کنند برای خوش‌آمد گفتن به تو.

«شبنم مقدمی» تهیه‌کنندگی نمایش «سوختن» را به عهده گرفت

«شبنم مقدمی» تهیه‌کنندگی نمایش «سوختن» را به عهده گرفت

شبنم مقدمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون تهیه‌کننده نمایش «سوختن» شد که نویسندگی آن را مهرداد کوروش نیا و کارگردانی مشترک نمایش را علیرضا آرا و علی‌رضا اولیایی بر عهده دارند.

شبنم مقدمی پیش‌تر نیز با نمایش‌هایی چون «نامه‌های به تب»، «ترمینال»، «کوکوی کبوتران حرم»، «بی شیر و شکر» و «مرغ دریایی من» به روی صحنه رفته است.

«فرشته صدرعرفایی» نقش اصلی «شهربانو» را از آن خود کرد

فرشته صدرعرفایی

«شهربانو» دومین فلم مریم بحرالعلومی با فرشته صدرعرفایی به‌عنوان بازیگر نقش اصلی، به‌زودی مقابل دوربین می‌رود.

 صدرعرفایی پیش از این برای نقش‌آفرینی در فلم «کافه ترانزیت» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را دریافت کرده و در سیزدهمین جشنواره فلم فجر نیز برای بازی در فلم «بادکنک سفید» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل بوده است.

پروانه ساخت فیلمنامه «شهربانو» در قالب اجتماعی، به قلم پژمان تیمورتاش و تهیه‌کنندگی پگاه احمدی از سوی سازمان سینمایی صادر شده و بازیگران دیگر به‌همراه عوامل این فلم سینمایی در خبرهای بعدی معرفی خواهند شد.

«آتیلا پسیانی» با «قصر موروثی خاندان فرانکنشتاین» به روی صحنه می آید

قصر موروثی خاندان فرانکنشتاین

همزمان با نیمه ماه عقرب/آبان نمایش های جدید به صحنه اضافه می شوند که نام آتیلا پسیانی و مسعود دلخواه دو کارگردان صاحب نام در حوزه تئاتر در میان آثار جدید به چشم می خورد.

بینندگان تاجیکستانی و افغانستانی آی فیلم 2 با «آتیلا پسیانی» در تلویزیون آشنا هستند . پیش از این سریال هایی چون «دیوار» ، «آرام می گیریم» ، «آسمان من» و «بیداری» از وی در شبکه آی فیلم 2 به نشر رسیده است.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر